فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

 دعای فرج 

اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِى الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ


مقام معظم رهبری: شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد.


 جستجو 






 آنلاین حرم 

پخش زنده حرم

 ابزار جستجوی گوگل 


 رهبرم فرمان بده 

.


get
 
  دهه فجر مبارك ...

موضوعات: مناسبت های تاریخی  لینک ثابت

[چهارشنبه 1396-11-11] [ 11:54:00 ب.ظ ]  



  فرار شاه در كلام گهربار حضرت امام ...


امام فرار شاه را اولین مرحله پیروزی خواندند و این واقعه را در حرکت تکاملی ملت مهم دانستند. امام از فرار شاه با عنوان طلیعه پیروزی یادکردند و فرمودند:«رفتن شاه، پیروزی نیست بلکه طلیعه پیروزی است. و البته این طلیعه را من به ملت ایران تبریک عرض می‏ کنم. و باید توجه داشته باشند که همان طوری که طلیعه پیروزی است، طلیعه خلع سلطه اجانب است‏.» (صحیفه امام، ج‏5، ص: 484)

بعداز فرار شاه حضرت امام (ره) می فرماید: «شما ملت شجاع و ثابت قدم به ملت های مظلوم ثابت کردید که با فداکاری و استقامت می‏ توان بر مشکلات هر چه باشد غلبه کرد، و به مقصد- هر چه دشوار باشد-رسید.» (صحیفه امام، ج‏5، ص: 486)

امام خمینی عامل فرار شاه را وحدت کلمه می نامیدند و در این باره می فرماید: «این وحدت کلمه باعث شد که نه شاه با تمام قوایی که داشت، و نه آنهایی که پشتیبانی از او می‏ کردند مثل قدرت امریکا، مثل شوروی، چین، انگلستان- همه اینها پشتیبانی می‏ کردند- لکن به واسطه همین قدرت ملت همه آنها هم پشتیبانی‏ شان را از او برداشتند؛ خودش هم فرار کرد.» (صحیفه امام، ج‏6، ص: 62)

امام شاه را قدرت عظیم نامید که قدرت های دیگری از او حمایت می کردند. لذا فرار او را بیرون راندن یک قدرت عظیم خواند: « محمد رضا در عین حال که خودش یک قدرت عظیم بود، دنبال او هم همه قدرتها، همه قدرتهایی که در عالم بودند، با او موافق بودند و با ما مخالف، مع ذلک این نهضت چون یک نهضت الهی بود، نه یک نهضت مادی ‏گرایی، نهضت ملی، یک نهضت الهی یک نهضت اسلامی بود، از این جهت پیروز شد؛ و تمام قدرتها نتوانستند این شیطان را نگه دارند. و رفت و دیگر برگشت ندارد.» (صحیفه امام، ج‏8، ص: 40)
حضرت امام (ره) می فرماید: «اگر شاه به نصایح روحانیون توجه کرده بود و خدمت به این ملت کرده بود، سقوط نمی‏ کرد. لکن خدمت نکرد و خیانت کرد، و پشتوانه مردمی را از دست داد و وقتی مردم شنیدند رفت،شادی کردند.» (صحیفه امام، ج‏8، ص: 87)

 

موضوعات: مناسبت های تاریخی  لینک ثابت

[یکشنبه 1395-10-26] [ 10:25:00 ب.ظ ]  



  آيه مباهله، سند حقانيت شيعه ...

نزول آیه مبارکه مباهله، واضحترین دلیل بر فضیلت و عالی ترین مدرک برای حقانیت باورهای شیعه در مورد امامت و خلافت علی علیه السلام بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می باشد . در این آیه وجود مقدس امیرمؤمنان علی علیه السلام به منزله جان پیامبر شناخته شده است و این حقیقت غیرقابل انکار - که از منظر تمام دانشمندان شیعه و اهل سنت جای تردید و شبهه در آن وجود ندارد - اثبات می کند که دومین شخص عالم امکان، علی علیه السلام است که شایستگی جانشینی حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله بعد از رحلتش منحصر در شخصیت وی می باشد .

شیخ مفید رحمه الله می فرماید: «خدای متعال در آیه مباهله حکم نموده است که علی علیه السلام جان رسول خدا صلی الله علیه و آله می باشد، و از این حکم معلوم می شود که امیرمؤمنان علی علیه السلام به بالاترین درجه فضیلت و برتری نائل شده است و با پیامبر صلی الله علیه و آله در کمال و عصمت از گناهان مشترک است .»

این سخن شیخ مفید برگرفته از حدیث معروف مساوات است . اهل سنت این حدیث را از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل می کنند که فرمودند: «من اراد ان ینظر الی آدم فی علمه والی نوح فی تقواه وفهمه و الی ابراهیم فی حلمه و الی یحیی بن زکریا فی زهده والی موسی فی هیبته والی عیسی فی عبادته فلینظر الی علی بن ابی طالب;  هر کس می خواهد علم حضرت آدم و تقوا و فهم حضرت نوح و حلم حضرت ابراهیم و زهد حضرت یحیی و هیبت حضرت موسی و عبادت حضرت عیسی را ببیند، به علی بن ابی طالب بنگرد .

بر اساس این روایت، وجود امیرمؤمنان علی علیه السلام با تمام پیامبران الهی مساوی است .

ادامه »

موضوعات: مناسبت های تاریخی  لینک ثابت

[چهارشنبه 1394-07-15] [ 11:58:00 ب.ظ ]  



  بام بلند غدید ...

هنوز هم بر بام بلند غدیر دست پیامبر را می بینید که

دست علی را که دست خداست فرا برده و آن خورشید

را در برابر دیدگان منتظر تاریخ قرار می دهد

و نام علی را چونان حجتی روشن به عنوان مولی بر می افرازد

تا راه پس از رسول تیره نباشد

تا اسلام به جاهلیت برنگردد

هنوز طنین این صدا به گوش می رسد که:

اللهم وال من والاه و عاد من عاداه….

موضوعات: مناسبت های تاریخی  لینک ثابت

[یکشنبه 1393-07-20] [ 11:07:00 ب.ظ ]  



  نقش برآب ...

برخیز که فجر انقلاب است امروز

بیگانه صفت خانه خراب است امروز

هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد

از لطف خدا نقش بر آب است امروز

سالروز پیروزی انقلاب اسلام مبارک باد

موضوعات: مناسبت های تاریخی  لینک ثابت

[شنبه 1392-11-19] [ 11:03:00 ق.ظ ]  



  بسیج ...

امام خمینی(ره):بسیج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهیدان گمنامی است كه پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند.

 

موضوعات: مناسبت های تاریخی  لینک ثابت

[چهارشنبه 1392-09-06] [ 10:22:00 ق.ظ ]  



  سیزده آبان ...

سیزدهم آبان روزی است كه جوانه های سبز ایمان رویید و دانش آموزان مسلمان به نشانه اعتراض به حكومت، در دانشگاه تهران اجتماع كردند و تاریخ، شاهد خون به ناحق ریخته آنان شد.

دانش آموزان انقلابی برخاستند تا نور گوهر دانش و دانش آموزی را در آیینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه بروبند. آنان برخاستند تا انقلاب ننشیند و فریاد كردند تا جهان، پیام انقلاب را بشنود.

اینك ما مانده ایم با خاطرات آن روزها و می دانیم كه امروز اگر به سایه راحت نشسته ایم، مدیون استقامت شهیدانی هستیم كه در آشوب ظلمت چیره، به مصاف شب رفتند تا ایمان خفته انسان را به سامان صبح برسانند.

موضوعات: مناسبت های تاریخی  لینک ثابت

[دوشنبه 1392-08-13] [ 10:51:00 ق.ظ ]  



  دفاع مقدس ...

هفته دفاع مقدس بر تمامی ایثارگران مبارز و ولایی مبارک باد.

ایثارگرانی که نفس من در گرو نفس کشیدن آنها در میدان جنگ است.


موضوعات: مناسبت های تاریخی  لینک ثابت

[شنبه 1392-06-30] [ 09:36:00 ق.ظ ]