هنوز هم در بلندای غدیر هر انسان روشندلی دست پیامبر و علی را می بیند که حضرت رسول مشعل فروزان ولایت را به دستان با کفایت علی می دهد تا راه پس از رسول تیره و تار نباشد!!!

و هنوز هم در بلندای غدیر گوش هر انسان حق باوری ندای صوت دلنشین خطبه ی غدیر را که مزین به آیات قرآن مبین است را می شنود تا اسلام به جاهلیت برنگردد!!!

در گرمای هوا و وجود جمعیتی فراوان معلوم است خبری عظیم در راه است که ایست توقف می زنند، کویر حیرت آدمیان، تشنه ی آب گوارای دریای غدیر است !!!

حالا یک سوال از دریای غدیر!!!

چرا به این آیات کلیدی سوره مائده و آل عمران حضرت رسول اکرم در این خطبه استناد می کند؟

می دانید که هدف کفار نابودی دین خداست و اگر اصل امامت تبیین نگردد و اجرای آن به دست ولی خدا نباشد؛ کفار به این هدف شوم خود می رسند. لذا از دیدگاه قرآن کریم و با توجه به آیه 3 سوره مبارکه مائده، انگاه که امام معرفی می شود و اجرای دین را به عهده می گیرد، زمینه ی نا امیدی کفار محقق می گردد و با معرفی امام دیگر جای نگرانی از کفار نیست (الیَوْمَ یَئس الَّذِینَ كَفَرُوا مِن دِینِكُمْ فَلا تخْشوْهُمْ وَ اخْشوْنِ الْیَوْمَ أَكْمَلْت لَكُمْ دِینَكُمْ وَ أَتمَمْت عَلَیْكُمْ نِعْمَتى وَ رَضِیت لَكُمُ الاسلَامَ) اما غصه از آنجایی شروع می شود که امامی را که شناسنامه قرآنی دارد به حکم آیه 55 مائده(انَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسولُهُ وَ الَّذينَ امَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعونَ)نپذیرند و غیر از راه اسلام ناب محمدی، راهی را که مطابق با هوای نفسشان است را انتخاب کنند که به سند آیه 84 آل عمران (وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ) راه خسران و نابودی است زیرا (إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ).

موضوعات: غدیر  لینک ثابت